PPII ”Mežodziņas” ir dažādas pieejas mācību procesam.
Pamats balstās uz pirmsskolas pedagoģijas vadlīnijām, apgūstot:
⦁ Dabaszinātņu mācību jomu
⦁ Matemātikas mācību jomu
⦁ Tehnoloģiju mācību jomu
⦁ Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomu
⦁ Valodu mācību jomu
⦁ Veselības un fizisko aktivitāšu mācību jomu
⦁ Sociālo un pilsonisko mācību jomu
Šīs jomas apgūt pilnvērtīgāk, bagātīgāk un bērniem saprotamāk mums palīdz gan Montessori, gan valdorfa pedagoģija, gan āra pedagoģija, gan mūzika.
No Montessori esam aizguvuši:
⦁ Praktisko iemaņu apgūšanu- slaucīt, liet, pārbērt u.c.
⦁ Plauktu darbiņu novietoša- katrs darbiņš ielikts paplātē/ groziņā, lai ar vienu piegājienu ērti aiznestu visu darbiņu.
⦁ Vides nodrošināšana atbilstoši interesēm un vajadzībām, lai tā spēj brīvā veidā iemācīt tās prasmes, kuras šobrīd ir aktuālas.
⦁ Sava darba novērtēšana ar kļūdu kontroles metodi
⦁ Ar saprotamām un interesantām darbībām iemācīt sarežģītas lietas- saskaitīt un reizināt tūkstošos, pīt, apgūt rakstīšanu, mācīties ģeogrāfiju u.c.
No Valdorfpedagoģijas:
⦁ Īpašs uzvars uz mākslu, radošumu, iztēli, pašu bērnu radītajiem projektiem
⦁ Bērna vērošana, interešu pamanīšana- kas ir gatavs konkrētai darbībai
⦁ Jutekliskā atmiņa- darbošanās ar daudz dažādiem sensoriem materiāliem
⦁ Rituāli- pasaciņa ar lellītēm un rozīne pirms miedziņa u.c
Āra pedagoģijas:
⦁ Laika pavadīšana ārā dažādos laikapstākļos- ļaujot piedzīvot gan dubļus, smiltis, ledu, peļķes, melnzemi.
⦁ Darbošanās ar dabas materiāliem- ūdeni, graudiem, smiltīm, kokiem,čiekuriem utt.
⦁ Cieņu pret dzīvām būtnēm un dabas procesiem.
⦁ Darbošanās ar koncentrēšanos un uzmanību- rāpšanās pa nenoslīpētiem kokiem, spēlēšanas ar zariem un bluķiem.
⦁ Nodarbības ārā un miera gūšanu no dabas.
Mūzika un pirkstu spēles
Dziesmas, pantiņus, dzejoļus, ritmizēšanu Mežodziņās var dzirdēt katru dienu. Ticam, ka mūzika harmonizē, attīsta un nomierina. Mežodziņās dzejoļus ar kustībām (pirkstuspēles) skaita pirms katras ēdienreizes. Dziesmas dzied, kad jākārto mantas, kad jāstājas aplī, kad palīgs krāso dienu.
Angļu valoda
Nenoliedzami valodas mūs bagātina un angļu valodu bērni apgūst salīdzinoši viegli. Angļu valoda kā interešu izglītība sastopama Avenīšu grupā.